Week 2, 28 januari t/m 1 februari - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Broekhoven - WaarBenJij.nu Week 2, 28 januari t/m 1 februari - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Broekhoven - WaarBenJij.nu

Week 2, 28 januari t/m 1 februari

Door: Daan Broekhoven

Blijf op de hoogte en volg Daan

04 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 12, woensdag 28 januari:
De pijn is minder, maar zeker nog wel aanwezig… Aangezien ik geen rare inspannende bewegingen mag en kan maken, blijf ik weer een dagje thuis. Opnieuw m’n tijd uitzitten met een filmpje erbij, liever ga ik naar buiten toe maar het gaat helaas echt niet. Als schrale troost mocht ik kiezen wat we gingen eten, en ik koos voor lasagne! Opnieuw hopen dat het morgen wat beter gaat, helaas niet echt iets te melden deze keer 

Dag 13, donderdag 29 januari:
Afspraak bij de dokterspost is gemaakt, het gaat nog steeds niet goed en de pijn in m’n buikholte blijft aanhouden. De misselijkheid en hoofdpijn zijn gelukkig wel weg! Ik kreeg een prik in m’n bil en nieuwe pillen. Nadat ik weer was thuisgebracht en ik nog ongeveer twee uur lang een slapend rechterbeen had, kwam de rest thuis. Uiteraard werd ik uitgelachen maar we gingen wel wat lekkers eten bij ‘Steers’, ook een fastfoodketen. Ik heb er een goed gevoel over dat ik morgen wel weer mee kan doen, aangezien vrijdag altijd maar een kort dagje is!

Dag 14, vrijdag 30 januari:
Ik neem m’n medicijnen en ik ga lekker mee naar ‘Morgenson Primary School’. Lekker een kort middagje hockey geven en daarna weekend! Ook al heb ik de rest van de week niet heel veel uitgevoerd. Het was een bloedhete dag, 33 graden en op het veld geen schaduw te bekennen. Ik deed rustig mee, deed af en toe wat voor mits dat lukte en heb in de pauze m’n haren laten vlechten door twee onwijs schattige meisjes. Ook al geef je bepaalde klassen geen les, toch komen bepaalde kinderen een knuffel halen en zeggen ze dingen als ‘fijn weekend’ of ‘tot volgende week’. Een goed manier op je weekend te beginnen in ieder geval! Heb overdag weinig last gehad gelukkig. Jesse, Anouschka en Daimy bleven thuis met eten. Michael, Sietse en ik gingen naar een leuk Italiaantje op ‘Green Market Square’. Bruschetta vooraf, pasta als hoofdgerecht en tiramisu als toetje! Heerlijk gegeten, toen we terug waren nog even wat gekletst en uiteindelijk maar weer m’n bed in gegaan.

Dag 15, zaterdag 31 januari:
Lekker uitslapen, heerlijk! Job en Ruben kwamen langs vandaag en we zijn overdag naar het zwembad van het ‘Strand Tower Hotel’ gegaan. Een hotel waar wij ook naar binnen mogen omdat het van dezelfde eigenaar is! De rest ging in de avond uit maar ik bleef thuis. Ben toch nog niet helemaal 100% en ik wil niks forceren.

Dag 16, zondag 1 februari:
Vandaag ook weer niks op de planning. Ik voel me gelukkig steeds weer beter en ga morgen ook gewoon weer lekker mee naar stage! We hebben eindelijk een duidelijk rooster gekregen van welke mensen naar welke scholen gaan! Maandag staat me een nieuwe school te wachten, genaamd ‘Prestwich’. Daar gaan we volleybal doen, overdag dus even wat voorbereidingen treffen voor die lessen en in de avond met z’n zessen lekker uit eten. Aangezien Michael, Sietse en ik de tent van twee dagen geleden zo goed vonden, gaan we er weer heen. Deze keer alleen geen voorgerecht want er was sprake van een late lunch! Morgen eindelijk weer naar stage, 09:00 worden we opgehaald, in de ochtend eerst even naar ‘Coeberg School’ om wat atletiek-testen af te nemen, daarna met Sietse en Jesse door naar Prestwich om de volleybal lessen uit te voeren!

  • 04 Februari 2015 - 22:15

    Oma Broekhoven:

    Ben opgelucht en blij voor jou om je laatste verslag te lezen. Wel voorzichtig met wat je eet hè en langzaamaan weer je activiteiten opbouwen !
    En...............vlechtjes in je haar ????? Ach ja weer eens wat anders dan een ringbaardje !
    Je blijft toch mijn Grote Vriend !!
    Lieve knuffel van mij.

  • 04 Februari 2015 - 22:34

    Joop Davilar:

    Lieve Daan,
    Je hebt me wel in spanning gehouden zeg, met al die buikpijntjes van je. Blij te horen dat het nu weer wat beter gaat. Eet maar niet te vaak buiten de deur dan weet je toch niet precies wat er in zit. Is in nederland natuurlijk precies hetzelfde hoor!
    Wat heeflijk dat je leerlingen zo gezellig zijn.
    Hier gaat allesgoed. Veel liefs en tot hoors. Oma davi

  • 04 Februari 2015 - 23:31

    Jessica:

    Ha neef!
    nou alle wijze woorden heb je al van je lieve oma's gekregen, dus ik hou wijselijk mijn mond. ....;)
    Wel fijn dat je weer op de been bent!
    Ga lekker aan de slag en werk maar aan je Afrikaanse woordenschat. We willen graag wat aanvullingen op braai, bijvrouw etc.etc

    Groet Jessica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Ik ben Daan Broekhoven, een student aan het 'CIOS Sport en Bewegen' te Haarlem, van 20 jaar oud. Voor mijn stage ga ik zes weken naar Kaapstad, Zuid-Afrika toe om daar sportlessen te geven aan de scholen daar. Hier zal ik m'n blog bijhouden over mijn ervaringen van deze periode waar ik onwijs veel zin in heb!

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 3653

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 01 Maart 2015

Mijn eerste reis, Stage in Kaapstad

Landen bezocht: