Week 4, 9 t/m 15 februari - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Broekhoven - WaarBenJij.nu Week 4, 9 t/m 15 februari - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Broekhoven - WaarBenJij.nu

Week 4, 9 t/m 15 februari

Door: Daan Broekhoven

Blijf op de hoogte en volg Daan

11 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 24, maandag 9 februari:
Vandaag gingen we weer naar Prestwich! Sietse moest verder gaan met z’n lessenreeks op volleybal. Dat deed hij aan een grade 7A. Vervolgens kregen we grade 7B en daar hebben we lekker wat mee gevoetbald! In de pauze stonden ze allemaal om ons heen, liedjes te zingen en dansen. Zelfs nog van ons eisen dat we gingen zingen, maar voor hun eigen bestwil deden we dat maar niet. Toen we terugkwamen waren de andere drie er nog niet, dus wij lekker even rustig douchen en bepalen wat we gingen eten. De jongens gaan naar KFC en de meiden gaan samen sushi eten. Lekker rustig avondje verder voor de boeg, aan wat schoolopdrachten zitten en een filmpje opgezet!

Dag 25, dinsdag 10 februari:
Weer op naar Houtbaai! Eerst een half uurtje in de auto en we waren er! Ontzettend warm, 32 graden, maar verder niks te klagen! We gingen weer de atletiek-onderdelen oefenen en met de jongere groepen deden we balspelletjes! In de pauzes lekker gevoetbald en in de schaduw gezeten en toen was het rond 14:30 weer tijd om te gaan. Sietse vroeg of ik met hem en z’n broer Bouke, die hier op bezoek is, mee ging om wat te eten om vervolgens naar het ‘Beerhouse’ te gaan. De naam zegt het al, een bierhuis, meer dan 100 soorten bier. Dus na wat gegeten te hebben en wat gedronken te hebben daar, gingen we rond 22:30 weer terug naar het hotel en namen we afscheid van Bouke! Morgen zou ik hem toch weer zien want we gaan dan naar een ‘Ajax Capetown’-wedstrijd.

Dag 26, woensdag 11 februari:
Eerst weer hetzelfde project afwerken op Oranjekloof in Houtbaai. Atletiek, balspelletjes en nog wat voetballen tijdens de pauze! De kinderen zijn erg geïnteresseerd in alles wat je doet, van je telefoon tot aan je beenhaar! Alles vinden ze bijzonder boeiend. Toen we weer thuis waren aangekomen was het tijd om te douchen, om te kleden en vervolgens op tijd klaar te staan want Bouke zou ons met de auto ophalen. We gaan naar een Ajax-wedstrijd, gelukkig niet die uit Amsterdam! Dit zal ook de enige keer zijn dat je mij voor Ajax hoort juichen, hierna nooit meer! Eerst bij een Italiaan pasta bolognese gegeten en daar richting het stadion gereden! In het stadion waar een halve finale plaats vond tijdens het WK 2010, met plaats voor 70.00-80.000 man, waren er nu niet meer dan 2000! Kaartjes waren niet meer dan vijf euro, de verhoudingen liggen hier zoals je ziet heel anders dan in Nederland! Bij een laagvlieger uit de Eredivisie ben je bij wijze van spreken al meer geld kwijt aan parkeerkosten! De sfeer was geweldig! Bongo’s, vuvuzelas en andere hoge toeters, het was een en al feest! Tot Ajax in de 92e minuut de gelijkmaker om de oren kreeg en iedereen chagrijnig het stadion verliet! Rond 22:30 was ik weer thuis. Even met de rest gedeeld hoe het was om vervolgens weer even rustig aan school te zitten en daarna m’n bed in te kruipen! Morgen gewoon weer stage natuurlijk!

Dag 27, donderdag 12 februari:
Sietse was er niet, en de meiden hadden vrij vanwege kennissen die hier op bezoek waren! Michael ging in z’n eentje naar Houtbaai en Jesse en ik deden samen Coeberg! Eerst met de jongere groepen spelletjes als zakdoekje leggen gedaan, daarna met grade 5 en 6 trefbal en voetbal gedaan en als laatste deden we met de jongens van grade 7 kogelstoten! Harstikke leuke dag, iets losser en nonchalanter dan normaal! De meiden aten niet thuis dus we hebben met z’n drietjes ongeveer vijf pizza’s opgegeten! En ja, dit is m’n eerste pizza die ik hier in Zuid-Afrika eet… Morgen zijn Jesse, Michael en Daimy vrij vanwege een festival wat in Kaapstad zal worden gehouden. Dus gaan Sietse, Anouschka en ik morgen als enige naar stage! Nog één dagje en dan weer weekend!

Dag 28, vrijdag 13 februari:
We gingen met z’n drietjes naar Morgenson! We zouden maar één les geven want na de eerste pauze komt er een Valentijn-show. Met dansjes, liedjes en een modellenwedstrijd tussen de andere klassen! Dit duurde tot ongeveer 12:00 en daarna waren we helemaal klaar! Sietse ging na stage weer naar z’n broer en moeder toe, de rest ging naar Ultra Music Festival en Anouschka en ik bleven thuis! We hadden pizza en vissticks voor in de oven en verder was het geen bijzondere avond. De rest zou pas rond 3 uur ’s nachts terug zijn en ik was niet van plan daar op te gaan wachten! Dus rustig wat op m’n iPad gezeten en redelijk vroeg naar bed gegaan want morgen gaan we naar Robbeneiland!

Dag 29, zaterdag 14 februari:
Om 10:00 werden we opgehaald met de taxi. Job en Ruben zijn blijven slapen en gingen met ons mee naar Robbeneiland. De boot vertrok rond 10:45 vanaf Waterfront en de tocht naar het eiland toe zou ongeveer een uurtje duren! Nu blijkt het maar dat ik niks met boten heb, want ik werd onwijs zeeziek! Eindelijk op vaste grond aangekomen deden we eerst een deel met de bus. Hier reden we door het ‘groene gedeelte’ van het eiland en langs de waterkant! Dat duurde ongeveer drie kwartier en daarna werden we door een ex-gedetineerde rondgeleid door de gevangenis zelf! Een hele leuke ervaring en zeker een aanrader! Toen we weer thuis waren hebben we gewoon simpel een boterhammetje gegeten want zo’n dag was toch nog best wel vermoeiend!

Dag 30, zondag 15 februari:
Een dagje (nog) zonder plannen, wat gaan we doen. Laten we eens een parkje opzoeken met z’n achten (ook Job en Ruben). In de regio ‘Seapoint’ heb je heel veel parkjes, daar zijn we naar ‘Mouille Point’ gegaan en hebben we met een muziekje op en een voetbal lekker de tijd doorgebracht! Een dag zonder zorgen, een lekker zonnetje, wel wat wind, maar al met al een hele gezellige dag met z’n achten!