Week 2, 26 & 27 januari - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Broekhoven - WaarBenJij.nu Week 2, 26 & 27 januari - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daan Broekhoven - WaarBenJij.nu

Week 2, 26 & 27 januari

Door: Daan Broekhoven

Blijf op de hoogte en volg Daan

27 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 10, maandag 26 januari:
Wekker gaat weer normale tijd, misselijke gevoel is hevig aanwezig, snel naar de wc om het eruit te gooien. Vandaag blijf ik thuis, een stekend gevoel bovenin de buikholte en hoofdpijn plus misselijkheid. Ik kon niet meer in slaap komen, dus het was vooral m’n tijd uitzitten tot de rest terug was. Een filmpje aangezet en wat opgeruimd. Ik heb geprobeerd wat te eten tussendoor maar het kwam er allemaal weer uit. In de avond met de jongens mee naar de McDonald’s waar ik uiteindelijk alleen maar een ijsje heb gegeten want meer ging er niet in. Snel naar bed en hopen dat het morgen beter gaat!

Dag 11, dinsdag 27 januari:
Ik word wakker met onwijze steken in m’n buik, zo erg dat ik niet eens normaal op kan staan. De misselijkheid en hoofdpijn zijn gelukkig wel weggezakt allebei. Ik ga weer niet mee naar stage… Zo kan ik niet van toegevoegde waarde zijn. M’n begeleiders vinden het ook beter dat ik thuis blijf. Als het in de loop van de dag niet beter gaat, gaan we even naar de ‘chemist’, de apotheek. Ik blijk van het hevige overgeven scheurtjes te hebben opgelopen in de spieren die over m’n buik lopen. Ook heb ik een ontstekingswaarde in m’n bloed dus ik krijg ook pro- en antibiotica mee. Zo maar even simpel rijst met vissticks eten en dan weer snel m’n rust pakken!

  • 27 Januari 2015 - 18:13

    Jess:

    Hee Daan!
    wat is dat nou? Het begon allemaal zo goed..... :(
    We duimen voor een spoedig herstel zodat je je stage weer kunt hervatten.
    In elk geval zal je vast wel antistoffen opbouwen... dat is dan maar het positieve nieuws moet je maar denken!
    Wat is de prognose omtrent de scheurtjes. Is dat normaal in zo'n situatie?

    Lieve groeten van ons vieren!

  • 27 Januari 2015 - 22:10

    Heidi:

    Leuk om jou ook via de blog te kunnen "volgen" !
    Snel weer beter he Daan... tja en let op wat en waar je eet :(
    Kus, Heidi

  • 30 Januari 2015 - 17:49

    Oma Broekhoven:

    Hallo "Grote Vriend". Heel erg leuk om met jouw reisverslagen een beetje mee te reizen !
    Hoop wel dat je weer helemaal bent opgeknapt en met je stage-onderdelen weer mee kunt doen !
    En...............voorzichting op die"Tafelberg hè.
    Lieve knuffel van mij, tot de 28e.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Ik ben Daan Broekhoven, een student aan het 'CIOS Sport en Bewegen' te Haarlem, van 20 jaar oud. Voor mijn stage ga ik zes weken naar Kaapstad, Zuid-Afrika toe om daar sportlessen te geven aan de scholen daar. Hier zal ik m'n blog bijhouden over mijn ervaringen van deze periode waar ik onwijs veel zin in heb!

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 3627

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 01 Maart 2015

Mijn eerste reis, Stage in Kaapstad

Landen bezocht: